Hop til indhold
Stavox

Blacklist Guide


Walter

Recommended Posts

Blacklist Guide

I denne guide vil jeg prøve at forklare hvordan du kan bruge et Table til at lave en blacklist.

 

 

Til at starte med skal vi lave en Blacklist variable i toppen af vores script

@name Blacklist
@inputs 
@outputs
@persist [Blacklist]:table

Det behøver ikke at være præcis som dette, du skal dog have oprettet et table.

 

 

Efter det skal vi sætte personer i blacklisten, det kan freks gøre med en chat command:

if(chatClk(owner())) {
	Cmd = lastSaid():explode(" "):string(1)
	switch(Cmd) {
		case "!blacklist",
			Player = findPlayerByName(lastSaid():sub(14))
			if(Player:isValid()) {
				Blacklist[Player:steamID(),number] = 1
			}
		break,
	}
}

Det behøver ikke gøres med en Chat Command, det vigtige her at at "Blacklist[STEAMID,number] = 1", hvor SteamID'et skal være den spiller der skal blacklistes SteamID.

 

 

Nu skal vi fortælle den hvad den skal gøre med en blacklistet spiller:

if(Blacklist[User:steamID(),number] == 1) {
	concmd("say /pm "+User:steamID()+" Du er Blacklistet!")
}

Hvor at vi her fortæller den at hvis den brugers SteamID findes i vores Blacklist table, skal den udføre noget kode. (Som her er en concmd)

 

 

Hvis du har nogen spørgsmål til dette, eller ikke syntes at jeg har forklaret det ordenligt, så skriver du bare!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey @WalterWhite

Jeg synes det er en rigtig fed og god guide. 

Men ved ikke om du ved det her men hvordan går man så hvis man skriver !blacklist Henning eller et andet navn så bliver prisen dobbelt så høj som den normale pris og hvordan blacklister man gang hvor prisen også bliver dobbelt så høj

 

//NikolajDK//

Link til kommentar
Del på andre sites

21 timer siden, NikolajDK skrev:

Hey @WalterWhite

Jeg synes det er en rigtig fed og god guide. 

Men ved ikke om du ved det her men hvordan går man så hvis man skriver !blacklist Henning eller et andet navn så bliver prisen dobbelt så høj som den normale pris og hvordan blacklister man gang hvor prisen også bliver dobbelt så høj

 

//NikolajDK//

Du tjekker bare om spilleren er blacklisted igennem table og ganger prisen med 2.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.