Hop til indhold
Stavox

Post V2


Dynn

Recommended Posts

Hejsa!

@DetBareMads og Jeg har været i gang det sidste stykke tid med at lave ændringer til postsystemet, og da vi nu har merged det ind på master (gjort så det kommer på serveren i morgen), tænker jeg det er tid med en nyhed omkring det.

 

Vores commithistory kan som altid findes på Seneste Ændringer.

 

Udvalgte ting i denne opdatering er som følger:

 

Postkasser betragtes nu som "containers" - lidt ligesom Opbevaringsbokse (dette gælder ikke Pakkebokse).

Det betyder, at pakker ikke længere bare spawnes på jorden, men i stedet åbner menuen op som I kender fra Opbevaringsbokse/pakker:

XD3si1s.png

Selvom nogen nok vil blive kede af, at de ikke længere kan stjæle fra våbenhandlere, så gavner det størstedelen, og fjerner en af de ulemper mange har haft med at bestille meget post.

Som I kan se på billedet, er der nu en Send-knap i jeres Inventory, når I åbner det via en postkasse. Den giver mulighed for at:

Sende pakker til hinanden

Efter et klik på Send, kan I vælge modtager, og vil efterfølgende få den velkendte SxPay-dialog op:

ipEuHFZ.png

I vælger selv mængden, og kan vælge blandt modtagerens mulige leveringspunkter selv. Mængden ændrer ikke på prisen.

OQ26AMT.png

 

Når I har sat en pakke til forsendelse, kan den ikke stoppes. Pakkeomdelerne har som sædvanligt 10 minutter til at levere pakken, for at den ikke leveres automatisk (og de ingen penge får).

Afventende pakker vil være mulige at se, når I åbner postkassen igen.

Pakkeomdelerne kan enten fragte pakken direkte, eller lave mere opdelt levering, hvor de først fragter den til depotet og så videre til destinationen - det er op til dem.

De får selvfølgelig besked, når der er en pakke til afhentning, og kan se manglende afhentninger i deres Kort.

 

Menu til depotet

Pakker til afhentning i en postkasse, vil have den samme nye menu som depotet har fået (som også burde være mere præcis nu med dens model der viser, om der er pakker eller ej):

LF31eLx.png

Menuen viser tid siden bestilling, som giver pakkeomdelerne god mulighed for at vurdere hvad der skal leveres først. Deres mulighed for at se, hvor pakkerne skal hen, betyder også, at de kan samle en større levering, i stedet for at køre frem og tilbage mellem to destinationer.

 

Hvor mange vil du give/tage?

Når du fordeler ting frem og tilbage mellem din postkasse, pakke eller opbevaringsboks, kan du nu vælge, hvor mange af en ting du vil tage. Højreklik på enten Giv/Tag 1 eller Giv/Tag Alle, og du vil have mulighed for at indtaste et antal:

StzQKBL.png

 

Jeg vil lave mit eget lønsystem

Du kan indstille procentdel af pengene ved en levering, som dine ansatte får. Det giver f.eks. mulighed for at udbetale fast løn, eller andre lignende løsninger.

yGy97xl.png

 

Til dette, vil jeg også lige benytte lejligheden til at forklare Prissættelse som fragtfirmaejer. Mulighederne ser sådan her ud i app'en:

MJmVO8F.png

Når du eller en medarbejder leverer en pakke, vil prisen altid være beregnet på en kombination af en Fra-pris og en Til-pris.

Bestilles der over nettet, vil "Fra Central" altid anvendes. Laves der en privatforsendelse (det nye), vil "Fra Privat" anvendes - det er nok en god idé at sætte denne lidt højere, da det vil tage jer længere tid.

Afhængig af hvor den skal leveres til, anvendes så enten "Til Pakkeboks" eller "Til Privat".

Vil jeg f.eks. sende en pakke fra min postkasse til Mads, der er abonneret på en Pakkeboks. Der vil prisen for min fragt altså være "Fra Privat" + "Til Pakkeboks".

Håber det giver mening.

 

E2-funktioner (for de lidt mere tekniske)

Det er ikke en rigtig release, uden også at tilføje nogle e2-funktionerne til dem der elsker at lave nye systemer.

I denne opdatering har vi tilføjet følgende e2-funktioner:

Til post:

FMaWc7G.png

Disse nye e2-funktioner burde bl.a. give mulighed for forbedret lønudbetaling, bedre håndtering af pakkeudtryk, samt at give mulighed for at lave leveringsdistrikter eller lignende, hvor pakke til specifikke dele af mappen trykkes ud i grupper (med getParcelsInDepot).

getParcelsInDepot giver rigtig mange informationer, som du kan bruge før du vælge hvilke pakker der skal ud. Her er et eksempel:

UPLv4tb.png

Kan fås med koden:

0Xsh6BC.png

Vil du f.eks. trykke den første af de to pakker ud, kunne linjen se sådan her ud:

BMZNcuy.png

Det andet argument/parameter vil være retningen, som pakkerne skal spawne i (siden denne funktion bruges uden users - som stadig virker som de plejer). Eksempler er Entity:right(), Entity:forward() (og de modsatte, fås med "-" foran retningsfunktionen).

 

Til bestillinger:

Y7S1YYQ.png

Disse funktioner giver mulighed for stort set at fuldautomatisere din våbenbutik med bestilling af nye shipments, når du er ved at løbe tør. Det eneste du så skal gøre er, at gå ud og hente dem i din postkasse, og fylde dem i din våbenbutik.

Siden der er en del argumenter, har jeg valgt at lave et eksempel:

j4Y9lKL.png

 

Andet

Ud over det ovennævnte, har vi lavet mindre fejlrettelser, som bl.a.:

  • Forsendelsesprisen blev ikke beregnet og vist korrekt i SxPay-dialogen.
  • Depotet havde mærkelig collisions.
  • Lastbilen havde mærkelig spawnposition af pakker.

 

 

 

Der vil uden tvivl være ting som enten slet ikke virker, eller ikke virker perfekt. Vi har lagt meget tid i at teste de forskellige ting, men det er umuligt at teste alle scenarier.

Skriv gerne HERINDE PÅ DENNE TRÅD, hvis du finder fejl, så vi slipper for at høre fra 20 staffs og 40 spillere omkring den samme fejl.

Håber I kan lide det :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Guzern skrev:

Kan users tage ting ud af postkasser?

Der er ikke lavet om på hvordan users fungere, så ja

 

2 timer siden, Martus skrev:

Kommer der også nye skins til postbiler?

Det er planen er man kan vælge imellem flere skins i fremtiden

 

1 time siden, Mads (ULTRA) skrev:

Man kan ikke tage sine pakker ud af depotet

Der er lige nu en fejl hvor man ikke kan åbne depotet hvis en af pakkerne er til en pakkeboks. Brug i stedet en user til at tage dem ud her i starten.

Fejlen er fikset til imorgen

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, DetBareMads skrev:

Der er ikke lavet om på hvordan users fungere, så ja

 

Det er planen er man kan vælge imellem flere skins i fremtiden

 

Der er lige nu en fejl hvor man ikke kan åbne depotet hvis en af pakkerne er til en pakkeboks. Brug i stedet en user til at tage dem ud her i starten.

Fejlen er fikset til imorgen

Jeg kan bare ikke finde ud af det med Users

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.