Hop til indhold
Stavox

E2 Hjælp


Mickey Mus

Recommended Posts

Hey E2 nørder
jeg har lige begyndt og lære at lave e2 og ville godt lave sådan en skærm hvor jeg kan klikke på dør 1 eller 2 så de åbner sådan en faiding door hvordan laver man det skal nok give penge eller andet for hjælp

tak på forhånd:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Her er et eksempel som jeg har lavet for dig, hvor du kan åbne to døre ved at trykke på knapperne på skærmen, har også tilføjet lidt kommentare i koden så du måske har lettere ved at se hvad der foregår.

Koden ligger under spoiler knappen.

Spoiler

@name Door system
@inputs EGP:wirelink User:entity
@outputs [Door1, Door2]:normal
#Lavet af Eske for MikkelTheGamerDk aka. Mickey Mouse

if(duped()|dupefinished()){reset()}   #Goer saa hvis du spawner den igen saa vil E2'en starte forfra
if(first()){    #Goer saa koden ikke sidder og koerer oven i sig selv hele tiden, dette skaber en masse OPS
    function number egpClick(CursorPos:vector2,ObjId){  #Funktionen skal koeres naar du vil tjekke om du klikker paa skaermen.
        EPos = EGP:egpPos(ObjId)
        ESize = EGP:egpSize(ObjId)
        if(inrange(CursorPos, (EPos - ESize/2), (EPos + ESize/2))){
            return 1
        }
        return 0
    }
    
    #Tegn dine knapper
    EGP:egpClear()
    EGP:egpBox(1,vec2(256,256),vec2(512,512)) EGP:egpColor(1,vec(255,255,255))
    EGP:egpBox(2,vec2(156,256),vec2(80,40)) EGP:egpColor(2,vec(0,0,0))
    EGP:egpBox(3,vec2(356,256),vec2(80,40)) EGP:egpColor(3,vec(0,0,0))
}

#Koden der tjekker om du trykker paa knapperne.
if(~User & User:keyUse() & User == owner()){
    Cursor = EGP:egpCursor(User)
    if(egpClick(Cursor,2)){
        switch(Door1){ #Skifter mellem den aabne og den lukkede doer.
            case 0,
            Door1 = 1
            break

            case 1,
            Door1 = 0
            break
        }
    }
    
    if(egpClick(Cursor,3)){
        switch(Door2){  #Skifter mellem den aabne og den lukkede doer.
            case 0,
            Door2 = 1
            break
                
            case 1,
            Door2 = 0
            break
        }
    }
}

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 20/3/2018 den 12:57 PM , Eske skrev:

Her er et eksempel som jeg har lavet for dig, hvor du kan åbne to døre ved at trykke på knapperne på skærmen, har også tilføjet lidt kommentare i koden så du måske har lettere ved at se hvad der foregår.

Koden ligger under spoiler knappen.

  Skjul indhold


@name Door system
@inputs EGP:wirelink User:entity
@outputs [Door1, Door2]:normal
#Lavet af Eske for MikkelTheGamerDk aka. Mickey Mouse

if(duped()|dupefinished()){reset()}   #Goer saa hvis du spawner den igen saa vil E2'en starte forfra
if(first()){    #Goer saa koden ikke sidder og koerer oven i sig selv hele tiden, dette skaber en masse OPS
    function number egpClick(CursorPos:vector2,ObjId){  #Funktionen skal koeres naar du vil tjekke om du klikker paa skaermen.
        EPos = EGP:egpPos(ObjId)
        ESize = EGP:egpSize(ObjId)
        if(inrange(CursorPos, (EPos - ESize/2), (EPos + ESize/2))){
            return 1
        }
        return 0
    }
    
    #Tegn dine knapper
    EGP:egpClear()
    EGP:egpBox(1,vec2(256,256),vec2(512,512)) EGP:egpColor(1,vec(255,255,255))
    EGP:egpBox(2,vec2(156,256),vec2(80,40)) EGP:egpColor(2,vec(0,0,0))
    EGP:egpBox(3,vec2(356,256),vec2(80,40)) EGP:egpColor(3,vec(0,0,0))
}

#Koden der tjekker om du trykker paa knapperne.
if(~User & User:keyUse() & User == owner()){
    Cursor = EGP:egpCursor(User)
    if(egpClick(Cursor,2)){
        switch(Door1){ #Skifter mellem den aabne og den lukkede doer.
            case 0,
            Door1 = 1
            break

            case 1,
            Door1 = 0
            break
        }
    }
    
    if(egpClick(Cursor,3)){
        switch(Door2){  #Skifter mellem den aabne og den lukkede doer.
            case 0,
            Door2 = 1
            break
                
            case 1,
            Door2 = 0
            break
        }
    }
}

 

 

Nice eksempel Eske

Link til kommentar
Del på andre sites

46 minutter siden, Maloni skrev:

E2 er ogsa nemmere men man kan ogsaa laere noget fra lua 

 

E2 og lua er på en måde det samme hvis vi taler "scripts" i lua. men direkte kode i lua så er der stor forskel. Men ja, Man lære bestemt en masse via Lua selvom E2 er et helt andet sprog så er det på en måde det samme koncept!

Link til kommentar
Del på andre sites

13 minutter siden, Fliz - csgoroll.com skrev:

 

E2 og lua er på en måde det samme hvis vi taler "scripts" i lua. men direkte kode i lua så er der stor forskel. Men ja, Man lære bestemt en masse via Lua selvom E2 er et helt andet sprog så er det på en måde det samme koncept!

Så hvis han ikke skal bruge lua til noget, så lad være med at lære det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.