Hop til indhold
Stavox

Ændringer til Politiet [Tråd opdateret d.15 feb]


Dynn

Recommended Posts

Hej!

Vi begynder så småt at udrulle første version af vores ændringer til politiet. Der vil være rigtig mange ting, og derfor kommer det hele ikke på én gang.

Planen med denne tråd er derfor, at jeg beskriver hvad første omgang kommer til at indeholde, og så opdaterer jeg den løbende når vi kommer med mere.

Det er meningen at disse tiltag til politiet skal sikre en bedre rp-oplevelse, samt forbedre politiets arbejde og muligheder.

De efterfølgende ændringer kommer i løbet af kort tid (afhængig af mængde arbejde det tager), så det er ikke fordi der går måneder før de næste ændringer kommer.

Det er noget af en ændring, der i løbet af tiden kommer til at være, og vi forsøger selvfølgelig at justere den til jer spilleres anmodninger og behov. Vi lægger rigtig meget arbejde og mange overvejelser i disse opdateringer, så vi ser gerne at feedback holdes konstruktiv. - Vi kan ikke ramme plet første gang, men som sagt, tilpasser vi det til hvordan det nu udspiller sig.

 

I første omgang:

  • Introduceres Politi-app'en som er en platform vi hurtigt bygger videre på. Politi-app'en kommer til at være det essentielle arbejdsredskab som betjent, og kommer til at indeholder mange relevante informationer der kan anvendes i arbejdet. I første version giver den mulighed for at:
    • Søge på navne, cpr (SteamID for nu), og nummerplader. (flere søgemuligheder i fremtiden).
    • Kriminalregister med oplysninger om ejede (og medejede) biler, huse, tidligere ransagninger, eftersøgninger o. lign.
    • Oversigt over folk med våbenlicens
    • Borgmesterens love
    • Eftersøgninger
    • Ransagninger (så man ikke ransager den samme for ofte.. :))
    • Politistyrken [mere om dette længere nede].
  • Politi.dk [chrome side] der indeholder relevant information om politiet. Her kan færdels-, våben, og politiloven læses. En teorivideo der forklarer vigtige dele af færdelsloven kan også ses (hvis gmod ikke fucker det op..)
  • Dash-sider (som der også udvises på løbende) til fremtidig ansøgning ind i Ledelsen, administration heraf, servicemeddelser, og meget mere.

 

Politistyrken kommer til at kunne administreres på en ny måde af en begrænset mængde spillere. Disse spillere er whitelisted til at kunne styre denne opgave, og indgår i gruppen der kaldes Ledelsen (det har kun noget med Politiet at gøre, ikke staffarbejde). Politistyrken bliver opbygget af forskellige Rangs, som definerer ansvarsområde og hierarki in-game. Den øverste i dette hierarki vil være en person fra Ledelsen. Personen har mulighed for frit at sammesætte politistyrken som de lyster. Det vil sige fyringer kan ske uden krav om tilstrækkeligt grundlag, hvis personen fra Ledelsen (der har Rangen Rigspolitichef eller Vicerigspolitichef), ikke føler du passer ind mere. Ydermere kan ansættelse styres i den grad, at personen fra Ledelsen kan vælge at slå til, som Borgmesteren kan med PET, hvem der skal kunne søge ind. Internt kan personen fra Ledelsen så rykke dig rundt i de forskellige rangs ud fra, hvor god du er osv. Flere beføjelser vil komme i en af de næste opdateringer.

Administration af politistyrken, altså det jeg lige har beskrevet, vil kun være aktuelt, når der er en (Vice)Rigspolitichef. Hvis der ikke er en der aktivt har jobbet, vil det være som det plejer.

 

For at søge ind i ledelsen, skal du ansøge på Dashboard. Den del er ikke helt klar endnu, og vi modtager ikke nye ansøgninger lige de her dage. Der vil snart komme mere information. 

 

Feedback er velkomment i denne tråd.

 

---

Opdatering d. 11. Februar

Der er har været et par fejl som vi ikke kunne have forudset der er blevet rettet til i morgen. Vi satser på at det kører lidt mere stabilt der.

---

Opdatering d. 12. Februar

Jeg har arbejdet på at få så mange af dash-siderne funktionelle, samt fixet hvad end der nu er blevet rapporteret. Kig forbi Dash for at se hvad du kan :).

---

Opdatering d. 13. Februar

Mads var The Man og påtog sig at forbedre Politiradioen. Trods lidt problemer den efterfølgende dag, er den nu oppe at køre.

Radioen har tre modes:

  1. Channel #KANALID - AKTIV [Når du taler (typisk med X), vil du tale til andre i samme kanal]
  2. Channel #KANALID - Tryk "P" for at snakke [Du kan høre andre tale i kanalen, men du taler ikke selv i den hvis du trykker X (eller hvad du nu har binded)].
  3. Radio slukket [Præcis som hvis du ikke havde en radio]

Der er flere channels nu, som gør at det ikke burde være så aids at være aktiv derinde. I stedet for at have politiradioen aktiv hele tiden, for at kunne høre andre, vælger du nu om du vil snakke i den eller ej, men kan altid høre folk i kanalen. Det er planlagt at introducere flere binds til at lave processen endnu lettere. Vil du have radiostilhed, kan du skifte til "Radio Slukket" ved at højreklikke på boksen oppe i højre hjørne, eller skifte forbi kanal 5. For at kunne klikke på radioboksen kan du klikke F3, der aktiverer din mus. Tryk P for at aktivere "tale-mode". Selvom du ikke har trykket P, kan du stadig høre andre tale i kanalen. Står der AKTIV, vil det du siger blive sendt i radiokanelen. Står der "Tryk P for at snakke", kan du blot høre andre i den, men din normale tale vil kun kunne høres af andre spillere omkring dig. - Radioen virker først ordenligt fra i dag af (d. 14. Februar).

---

Opdatering d. 14. Februar

Vi er begyndt at introducere forbedringer til økonomien, som der gradvist vil blive tilføjet mere til. I tabletten har betjentene mulighed for at se økonomiske aktiviteter. Det vil sige indtægter og udgifter ifm. penge i politibankboksen. Lige nu, vil de eneste udgiftstyper være Returnering af våben efter våbentjek samt Lønudbetaling, og indtægter vil være alle de forskellige måder hvorpå politiet har tjent penge til boksen. Der vil komme mere løbende, samt bedre overblik over økonomien og andet.

---

Opdatering d. 15. Februar

Politietradioen fortsætter med ikke at være perfekt.. endnu. Vi er bekendte med de fejl der er, og arbejder stadig på en løsning. Til i dag har vi lavet en oversigt over måder hvorpå Politiet tjener penge til bankboksen delt ind i kategorier efter bøder, konfiskeringer o. lign.

Vi har fixet diverse fejl der er rapporteret i vores error logs, som ikke alle er relateret til de nye opdateringer, men for at forbedre kvaliteten af indholdet.

Politiet har nu mulighed for at konfiskere ting direkte fra deres inventory. Samler du ulovlige våben op eller lignende, har du nu en "Konfisker" knap i stedet for "Slet" i dit inventory. Pengene for tingene går til bankboksen.

Der er også blev rettet op på formateringen af beskeder ifm. med e2penge.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Sunix skrev:

Det virkelig nice med at de kan se borgmesterens love og alt det andet.

Jeg synes steamid er fint som cpr.

Virkelig noice

 

 

First comment. Tihi

Det er planen at erstatte SteamID med et bedre system, som f.eks. CPR :)

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, Mr. Chompi skrev:

Når man bliver whitelisted kan man så godt stadigvæk blive tyv?

Ja da. Det giver dig blot mulighed for at gå jobbet (Rigspolitichef) - Og så selvfølgelig have indflydelse på hvordan Ledelsen kører og alt det. . Når du ikke er jobbet er du præcis som hvis du ikke var whitelisted in-game.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, fisken skrev:

kan der være flere end en på jobbet (Rigspolitichef)?

Der vil maks være én der har kontrollen fra Ledelsen af gangen in-game. Der kommer i fremtiden ekstra beføjelser som den person så kan give til andre der f.eks. er lige under ham.

1 minut siden, Mr. Chompi skrev:

Kan i ikke ligge en skabelon ud til at ansøge?

Der står forventninger inde på det relevante forum om ansøgninger. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Dynn skrev:

Der vil maks være én der har kontrollen fra Ledelsen af gangen. Der kommer i fremtiden ekstra beføjelser som den person så kan give til andre der f.eks. er lige under ham.

Der står forventninger inde på det relevante forum om ansøgninger. 

okay nice

 

kommer der så også whitelist på selve politiet?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, Mr. Chompi skrev:

Hvad skal det sige Jimboe?

At der står hvad vi forventer i din post der hvor du kan ansøge.

3 minutter siden, fisken skrev:

kommer der så også whitelist på selve politiet?

 

Som sagt, kan (Vice)Rigspolitichefen vælge at slå det på, så han skal godkende folk in-game før de kan gå betjent. Der kommer ikke til at være en "permanent" whitelist nej. Det skal udarbejdes ud fra hvem der er til rådighed og spiller på serveren fra gang til gang. - Som jeg tænker giver god mening

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Dynn skrev:

At der står hvad vi forventer i din post der hvor du kan ansøge.

Som sagt, kan (Vice)Rigspolitichefen vælge at slå det på, så han skal godkende folk in-game før de kan gå betjent. Der kommer ikke til at være en "permanent" whitelist nej. Det skal udarbejdes ud fra hvem der er til rådighed og spiller på serveren fra gang til gang. - Som jeg tænker giver god mening

Det giver rigtig god mening

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

23 minutter siden, Paki skrev:

Når dette ruller ud kommer der vel et sub-forum til klager på folk fra rigspolitiet, ikke?

 

Jeg kan allerede se det gå galt, hvis de forkerte får det i hænderne.

Det er helt klart noget vi vil tage til overvejelse :)

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Dynn skrev:

At der står hvad vi forventer i din post der hvor du kan ansøge.

Som sagt, kan (Vice)Rigspolitichefen vælge at slå det på, så han skal godkende folk in-game før de kan gå betjent. Der kommer ikke til at være en "permanent" whitelist nej. Det skal udarbejdes ud fra hvem der er til rådighed og spiller på serveren fra gang til gang. - Som jeg tænker giver god mening

hvor mange bliver accepteret? er der et bestemt antal?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

17 minutter siden, fisken skrev:

hvor mange bliver accepteret? er der et bestemt antal?

 

Der er ikke et tal. Vi tager nogen ind som vi mener kan være en god start, og så kommer de selv til at få flere med hvis de ønsker det.

Link til kommentar
Del på andre sites

28 minutter siden, OpK skrev:

Bliver der offentliggjort en liste med accepterede ansøgere, for at danne et overblik?

Det ville være fedt. Så dem som der blev accepteret som (Vice)Rigspolitichef se hvem der var under eller over dem.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Bims #NuggetArmy! skrev:

Så Vice-Betjent må demote alle betjente, selvom de intet har gjort forkert?

 

 

 

Jeg sætter politistyrken op som jeg føler for det, hvilket vil sige jeg bestemmer hvem der er betjent, og hvem der ikke er.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, OpK skrev:

 

Jeg sætter politistyrken op som jeg føler for det, hvilket vil sige jeg bestemmer hvem der er betjent, og hvem der ikke er.

 

Men man skal da have en eller anden slags argument for at bare demote folk, det giver jo ikke nogen mening overhoved. Du ved jo ikke hvordan jeg spiller som betjent, og jeg får i hvertfald ikke en chance for at bevise mig og mit værd, når jeg bare bliver demoted inden jeg overhoved kommer ind på pd.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Bims #NuggetArmy! skrev:

 

Men man skal da have en eller anden slags argument for at bare demote folk, det giver jo ikke nogen mening overhoved. Du ved jo ikke hvordan jeg spiller som betjent, og jeg får i hvertfald ikke en chance for at bevise mig og mit værd, når jeg bare bliver demoted inden jeg overhoved kommer ind på pd.

 

 

Demotion kræver ingen grund som Rigspolitichef, Det er MIG der bestemmer hvem der er i styrken, det betyder at jeg kunne smide hele poltiholdet af, og bare være alene, hvis det er hvad jeg har lyst til.

Link til kommentar
Del på andre sites

Arkiveret

Dette emne er nu arkiveret og er lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.