Hop til indhold
Stavox

Omkring denne klub

Meget aktiv klub ^v^
  1. Nyt i klubben
  2. Vi tager lige et lyn hurtigt kig på "Expression 2 Editor" Første gang du åbner vinduet vil det se sådan ud: 1: Lukker editoren. 2: Viser "Credits" 3: Åbner indstillinger til editoren. 4: Gæmmer din fil og lukker editoren 5: Gæmmer fil som. 6: Åbner "E2 Helper" 7: Åbner "Sound Browser" - Et sted hvor du kan se alle lyde som kan afspilles. 8: Er selve editoren, hvor du vil lave alt dit arbejde. 9: Er alle dine tabs med filer du har åbne. 10: Viser om der er nogle fejl i din kode, hvis den er rød er der fejl
  3. Jeg vil faktisk forsøge at give det et forsøg mere. Jeg vil forsøge at lave en guide til Expression 2, igen, igen, igen... Så her er nogle nyttige links som kan bruges. Jeg har ikke nogen god ide om hvordan jeg vil lave sådan en guide, så jeg vil basere mine guides ud fra ideer jeg får fra de forskellige links her. Expression 2 Wiki: https://github.com/wiremod/wire/wiki/Expression-2 learnwiremod.com learnwiremod.com Maurits.tv Guide: https://maurits.tv/data/garrysmod/wiki/wiki.garrysmod.com/index0548-2.html Zengit's Text Tutorial:
  4. Funktion: function number wirelink:egpButton(Index:number, Player:entity) { Pos = This:egpPos(Index) Size = This:egpSize(Index) / 2 return inrange(This:egpCursor(Player), Pos-Size, Pos+Size) } Brug: if(EGP:egpButton(25, User) & Ranger:isShipment()) { moneyRequest(User, (Ranger:shipmentPrice() + 3500), "Xean Mendes") } "wirelink" er din EGP skærm. "number" er index'ed af det objekt du vil trykke på. "entity" er spilleren som trykker - Fleste tilfælde er det "User" Funktionen retunere så "1" hvis "entity" kigger på objekt(number)
  5. 2 funktioner som kan bruges til en gunshop. entity:wepName() Funktion: function string entity:wepName() { return This:isShipment() ? This:shipmentName() : "Udsolgt" } Brug: print(Ranger:wepName()) entity:wepPrice() Funktion: function number entity:wepPrice() { return This:shipmentPrice() } Brug: local Profit = 3500 print(Ranger:wepPrice() + Profit) Du kan også ændre funktionen til at retunere "shipmentPrice() + Profit", så du ikke skal +'se profitten til som vidst i eksemplet.
  6. Denne funktion vil retunere hvad klokken er. Det er self. en string. Funktion: function string returnTime() { local TIME = date() local HOUR = TIME["hour", number]:toString() local MIN = TIME["min", number]:toString() if(TIME["hour", number] < 10) { HOUR = "0"+HOUR } if(TIME["min", number] < 10) { MIN = "0"+MIN } return HOUR + ":" + MIN } Brug: print("Klokken er: " + returnTime())
  7. Meget aktivitet i den her klub, yeah. Funktionen: function vector2 convertPosToEGP(POS:vector) { local X = POS:x() local Y = POS:y() X = (512 / 27216) * (X + 14312) Y = (510 - (512 / 27951) * (Y + 12615)) return vec2(X, Y) } Hvordan bruger jeg? wirelink:egpPos(Index, convertPosToEGP(owner():pos())) Funktionen skal bruge et vector, det kunne for eksempel være din position (owner():pos()). Funktionen vil så tage den position og "konvertere" den til en vector2, som er relevant til mappet. Du kan på den måde nemt smide din egen
  8. Du kan ofte bare søge på "poly" eller "polygon" efter det du gerne vil have. https://i.imgur.com/ZUQqI8p.png https://i.imgur.com/3hNalhH.png Du kan også gå ind på billede hjemmesider og søge på tags som poy eller polygon https://imgur.com/t/polygon
  9. https://www.pinterest.dk/search/pins/?q=polygon&rs=typed&term_meta[]=polygon|typed Her, men også andre steder bare søg på det;)
  10. Hvor finder du billeder til polys
  11. Min plan var ogsaa at smide de E2'er jeg lavede ind, men jeg kom dsv. til at leave uden at gæmme dem. Hvis der er noget i ikke forstår, eller i mener jeg forklare dårligt bare kontakt mig herpå forumet eller in-game. Jeg har ikke lige haft tid til at kigge videoen igennem grundigt, så hvis du finder en fejl eller noget skriv det lige, og jeg beklager også allerede på forhånd hvis jeg puster i mic'en (bruger mit headset's mic)
  12. Episk 123 @name Epic E2 TUTORIAL | Chatcommands @inputs @outputs @persist [Profit, Number]:number if(first()) { runOnChat(1) # runOnChat(N), kort sagt, hvis N = 1, saa koere E2'en paa chatten ogsaa, og N = 0 goer den ikke #Forklaring paa runOnChat(): https://i.imgur.com/D1Og12m.png } " chatClk forklaring " if(chatClk()){ "kode her" } #Retunere 1, hvis nogen skriver i chatten. if(chatClk(owner())){ "kode her" } #Retunere 1, hvis ejeren goer brug af chatten. #chatClk() / chatClk(E): #E2 wiki paa chatClk og chatClk(E): https://i.imgur.com/J0vrPYD.png " A = forklarin
  13. objekterFunktionen er lavet af @WalterWhite også kendt som Cyka 🙂 Funktionen er utrolig simpelt og den er MEGET bedre end wirelink:egpClear() egpClear() sletter ALLE objekter på skærmen, mens eRemove() funktionen sletter kun valgte objekter. Hvordan ehh: eRemove(wirelink, array) wirelink: Er dit wirelink som eksempel: EGP:wirelink. array: Er et array af de objekter som skal slettes. Kig eksempel Eksempel: @name 123 @inputs EGP:wirelink EGP:egpClear() EGP:egpBox(1,vec2(256,256),vec2(512,512)) EGP:egpB
  14. Kan du ikke snart lave en video mere
  15. Opdatering: Det er 150% nemmere at gøre brug af geogebra som kordinatsystem 🙂 I må lige selv finde ud af, hvordan man gør indtil jeg får taget mig sammen til at lave en video 😉
  16. Er er en lille E2 som i kan lege rundt med hvis i får lyst https://pastebin.com/phB87Wtt
  17. Material finder af ZeNoxXi: https://pastebin.com/Ng4SFeha Fil: Material_Finder.txt Dim's egpButton funktion: function number wirelink:egpButton(Index:number,Player:entity){ Pos=This:egpPos(Index) Size=This:egpSize(Index)/2 return inrange(This:egpCursor(Player),Pos-Size,Pos+Size) } Dim's egpButton eksempel: @inputs E:wirelink U:entity E:egpClear() E:egpBox(1,vec2(256,256),vec2(256,256)) function number wirelink:egpButton(Index:number,Player:entity){ Pos=This:egpPos(Index) Size=This:egpSize(Index)/2 return inrange(This:egpCu
  18. Du har legit lavet alle dine videoer imens du er syg...
  19. rigtig fed video kan du måske lave en om knapper og functions
  20. Ups.. Det var den forkerte video og jeg har først lagt mærke til det nu xD
  21.  

×
×
  • Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.