Hop til indhold
Stavox

Omkring denne klub

Mic's forsøg på at lære E2?

1. Nyt i klubben
  2. Hvis nogle lavet en virkelig god guide, der dækker alle områder i E2, og når man har lært hele guiden, kan bruge den til at prøve og skabe nogle ting i praksis. Det ville være så fedt!, 👍 da jeg alt for længe har ønsket mig at lære E2, men aldrig rigtig har kunne finde en måde at lære det på, som gør at man får en grundlæggene fuldstændig forståelse af hele E2s opbygning. Lidt ligesom at i skolen, lærer du f.eks dansk, men du lærer både hvordan du skriver, staver osv, men du lærer også grundelementet til dansk, som f.eks e og er og ere osv, og vokal-klap, og alle de andre ting, det er det som gør at man virkelig kan komme frem til at forstå noget på dets basale grundmåde. 👨‍🏫 = 👨‍🎓
  3. Du viser E2'en og forklarer på en let forståelig måde hvad man skal og hvad tingen gør. "En egpBox er en firkantet kasse du bestemmer over, skriv 2x vec2, som er to tal. Den første bestemmer placeringen af boksen hvorefter den anden angiver størrelsen. Midten på en EGP er 256,256. Man regner i X/Y så nulpunktet er oppe og til venstre, jo mere du smider på X jo længere til højre bliver den, jo mere du smider på Y jo lavere bliver den." Sådan noget lignende.
  4. @Mic Hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg at du burde lave noget, som kan bruges til noget hvis du forstår 🙂
  5. Har lavet post omkring det før, og det blev ikke til noget, men vil forsøge igen. Igen. Jeg kunne godt tænke mig at lave en serie med guides, som vil forklare hvordan man lære E2. Ligesom Illegale Alan, men forhåbeligt ligt mere struktureret. Kunne godt tænke mig at lave så det faktisk giver mening selv for de langsommere personer. Så nogle ideer til hvordan jeg kan gøre det på en god måde? Har self. Planlagt at starte med det helt basale som Hvad er variabler, if, elseif, else osv osv. Måske også forsøge at lave små mini-projekter / opgaver, som vil give mening når du har det hele med osv. - Skrevet på mobil, så beklager for stavefejl osv.
  6. Min plan var ogsaa at smide de E2'er jeg lavede ind, men jeg kom dsv. til at leave uden at gæmme dem. Hvis der er noget i ikke forstår, eller i mener jeg forklare dårligt bare kontakt mig herpå forumet eller in-game. Jeg har ikke lige haft tid til at kigge videoen igennem grundigt, så hvis du finder en fejl eller noget skriv det lige, og jeg beklager også allerede på forhånd hvis jeg puster i mic'en (bruger mit headset's mic)
  7. Episk 123 @name Epic E2 TUTORIAL | Chatcommands @inputs @outputs @persist [Profit, Number]:number if(first()) { runOnChat(1) # runOnChat(N), kort sagt, hvis N = 1, saa koere E2'en paa chatten ogsaa, og N = 0 goer den ikke #Forklaring paa runOnChat(): https://i.imgur.com/D1Og12m.png } " chatClk forklaring " if(chatClk()){ "kode her" } #Retunere 1, hvis nogen skriver i chatten. if(chatClk(owner())){ "kode her" } #Retunere 1, hvis ejeren goer brug af chatten. #chatClk() / chatClk(E): #E2 wiki paa chatClk og chatClk(E): https://i.imgur.com/J0vrPYD.png " A = forklarin " #A er et helt normalt variable, i dette tilfaelde er det et array. #owner() er ejerens entity #lastsaid(), retunere en string, og det er owner() sidste sagte string. #eksempel: jeg skriver "Hej med dig", saa retunere owner():lastSaid() den string. #lower() goer string'en til 'lowercase' #eksempel: jeg skriver "HeJ mEd DiG", saa retunere owner():lastSaid():lower(). "hej med dig". #explode() splitter den tidligere string til et array. #eksempel: string = "Hej med dig", og funktionen explode(" ") spitter den string med mellemrum saa: array("hej", "med", "dig") #eksempel 2: string = "din-far-fars ollemor" og funktionen explode("-") spillter den string med "-" saa: array("din", "far","fars ollemor") #husk: du goer stadig brug af de tidliger funktioner og derfor spitter den setningen og goer det til smaa bogstaver. #A[1,string]=="": Hvis du ikke ved hvordan man goer brug af arrat's laes her indtil jeg faar lavet en guide til dem... # https://github.com/wiremod/wire/wiki/Expression-2 #toNumber(): laver en string til en nummer, hvis muligt #eksempel: "25522" <-String til: 25522 #[ DET VAR DEN EPISKE GUIDE TIL CHATCOMMANDS Hvis der var noget du ikke forstod saa skriv. Jeg var for traet til at lave en video. Hvis jeg har skrevet noget forkert, altsaa stavefejl saa sut ]# " Eksempel: " if(chatClk(owner())) { A = owner():lastSaid():lower():explode(" ") if(A[1,string]=="!profit") { Profit = A[2,string]:toNumber() } }
  8. objekterFunktionen er lavet af @WalterWhite også kendt som Cyka 🙂 Funktionen er utrolig simpelt og den er MEGET bedre end wirelink:egpClear() egpClear() sletter ALLE objekter på skærmen, mens eRemove() funktionen sletter kun valgte objekter. Hvordan ehh: eRemove(wirelink, array) wirelink: Er dit wirelink som eksempel: EGP:wirelink. array: Er et array af de objekter som skal slettes. Kig eksempel Eksempel: @name 123 @inputs EGP:wirelink EGP:egpClear() EGP:egpBox(1,vec2(256,256),vec2(512,512)) EGP:egpBox(2,vec2(50,50),vec2(25,25)) EGP:egpColor(2,0,0,0,255) EGP:egpBox(3,vec2(256,50),vec2(25,25)) EGP:egpColor(3,255,0,0,255) EGP:egpBox(4,vec2(256,256),vec2(50,50)) EGP:egpColor(3,0,255,0,255) Fjern = array(2,4) #<--- Har valgt at kalde mit array Fjern, du kan kalde det hvad du vil. eRemove(EGP, Fjern)
  9. Jeg ved ikke hvem som har lavet funktionen, og jeg tager ingen credits for den. wepPrice() wepName(): Hvordan ehh? Det er meget simpelt og siger sig selv i "Eksempel" Eksempel: @inputs R1:entity EGP:egpClear() EGP:egpBox(1,vec2(256,256),vec2(512,512)) EGP:egpColor(1,0,0,0,255) EGP:egpText(2,""+R1:wepName()+" | "+R1:wepPrice()+"",vec2(256,256))
  10. Det skal lige siges det ikke mig som har lavet funktionen, aner ikke hvem det er. Hvordan ehh? wirelink:egpText(N,"Klokken er: "+returnTime(),vec2(256,256)) Den er meget simpelt, den skriver som en string.
  11. Det er DoktorDim's funktion og ham der har lavet den. (Tror jeg) How to use? if(wirelink:egpButton(index, entity)) { } wirelink: er dit wirelink som eksempelt EGP:wirelink - EGP:egpButton() egpButton: fremkalder selve funktionen. Index: er indexnummeret på den ting som skal trykkes på, for noget skal køres. entity: Er 'Useren' som trykker, eksempel User:entity. { } : Er hvad der skal køres når nogle har klikket på den box. Har også lagt et kort eksempel nedenunder, hvis det ikke giver helt mening det jeg skrev. Eksempel: @name NAVNET @inputs EGP:wirelink User:entity EGP:egpClear() EGP:egpBox(1,vec2(256,256),vec2(512,512)) EGP:egpBox(2,vec2(256,256),vec2(200,100)) EGP:egpColor(2,255,0,0,255) if(EGP:egpButton(2,User)) { print("Klikkede her...") }
  12. Kan du ikke snart lave en video mere
  13. Opdatering: Det er 150% nemmere at gøre brug af geogebra som kordinatsystem 🙂 I må lige selv finde ud af, hvordan man gør indtil jeg får taget mig sammen til at lave en video 😉
  14. Er er en lille E2 som i kan lege rundt med hvis i får lyst https://pastebin.com/phB87Wtt
  15. Endelig en ny video jaaaay
  16. Material finder af ZeNoxXi: https://pastebin.com/Ng4SFeha Fil: Material_Finder.txt Dim's egpButton funktion: function number wirelink:egpButton(Index:number,Player:entity){ Pos=This:egpPos(Index) Size=This:egpSize(Index)/2 return inrange(This:egpCursor(Player),Pos-Size,Pos+Size) } Dim's egpButton eksempel: @inputs E:wirelink U:entity E:egpClear() E:egpBox(1,vec2(256,256),vec2(256,256)) function number wirelink:egpButton(Index:number,Player:entity){ Pos=This:egpPos(Index) Size=This:egpSize(Index)/2 return inrange(This:egpCursor(Player),Pos-Size,Pos+Size) } if(E:egpButton(1,U)){ print("HELLO WORLD!") } Andet: Hvis der er noget i ikke forstår jeg skriver så skriv til mig her på forum eller find mig in-game.. Og undskyld for baggrundsstøjen på min mic.
  17. Du har legit lavet alle dine videoer imens du er syg...
  18. Gør jeg hvis jeg får tid i weekenden
  19. rigtig fed video kan du måske lave en om knapper og functions
  20. Der er en youtuber der forklare på engelsk om forskellige functions: 44 videoer omkring det. Hvis du ikke er god til engelsk kan du bare sætte undertekster på Dansk og hastigheden lidt ned. Ellers hvis du ikke forstår noget af det så bare skriv til mig ingame også skal jeg nok lære jer nogle tips og tricks. (hvis jeg altså har tid hvilket jeg har for det meste?) MVH. Pinky
  21. Ups.. Det var den forkerte video og jeg har først lagt mærke til det nu xD
  22. Jeg har lidt syg så lyder som en taber. Hvis i har brug for hjælp eller har spørgsmål så bare spørg.
  23.  

• Tilføj...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK PÅ STAVOX.DK

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privatlivspolitik - Vilkår for brug.